Välkommen! Tervetuloa! Bonvenon!

torsdag 20 september 2007

Blogsteg på svenska + Blogiaskel suomeksi

Hej!

Jag har länge drömt om att ha en hemsida med flerspråkighetsinfo och eftersom jag inte är tillräckligt van med att göra hemsidor på det officiella sättet med ftp-uppladdning med mera så kanske bloggen är lösningen, åtminstone ett steg på rätt väg. Esperantoförbundet har en temahelhet som kallas "Flerspråkighet i praktiken" och det blir ju symposium snart så jag hoppas bloggen bidrar med något också i det sammanhanget. Om ni går till min esperantoblog Lingvulino en Esperanto - jag kom fram till att det är bäst att ha en skild sådan - så finns där en bild av mig. Jag håller i klubban som ordförande för Esperantoförbundet i Finland i kansliet som vi har på Broholmsgatan i Helsingfors.


Hei!

Tässä oma blogini, ensimmäiset askeleeni, toivottavasti toimivia. Olen kauan halunnut kerätä linkkejä ja monikielisyys-ajatuksia kotisivulle. Nyt kokeilen, toimiikohan bloggaamininen ... ja toimiikohan se monikielisesti? Suomen Esperantoliitolla on teemakokonaisuus "Käytännön monikielisyys". Pian jäjestetään symposiumi Vaasassa. Ajattelin, että yritän kirjoittaa sekä ruotiksi että suomeksi samassa blogissa, mutta vielä esperanto samassa tuntui jo liian epäselvältä ratkaisulta, kokeilen siis käytännön monikielisyyttä kaksikielisellä ruotsi-suomi-blogilla ja Linguvlino en Esperanto-blogilla.

Inga kommentarer: